Specialpædagogik
Ny bog præsenterer lærere for de fire vigtigste læse-skrivefunktioner til ordblinde elever
Alle lærere kan
ikke være eksperter i læse-skriveteknologi, men de skal vide nok til at støtte
deres ordblinde elever, mener Jesper Sehested fra etlivsomordblind.dk. Han og partneren
Signe Thuesen har netop udgivet ”Det er bare 4 funktioner” til lærere, som ikke
arbejder direkte med ordblindhed til daglig. I bogen gennemgår parret de fire
funktioner, som går igen i alle programmer og apps: OCR (optisk
tegngenkendelse), oplæsning, tale-til-tekst og ordforslag. ”Tænk, hvis alle
lærere forstår, hvad de funktioner kan. Så de kan støtte deres ordblinde elever
i alle fag”, skriver Jesper Sehested i sit nyhedsbrev.
Etlivsomordblind.dk:
Bog – Det er bare 4 funktioner – det første og vigtigste alle lærere skal vide
om ordblindhed og læse-skriveteknologi